تولید محتوا با کیفیت مهم تر است یا سئو

برخی از مدیران سایت ها هستند که تمام اصول سایت خود را براساس الگوریتم های گوگل تنظیم می کنند و برخی دیگر هستند که اعتقاد دارند که باید به تولید محتوا با کیفیت توجه داشت و همین کار باعث می شود که سایت موفق شود. اما کدام یک از روش ها می تواند نتیجه بهتری را برای وب سایت داشته باشد.

تفکرات اشتباه در زمینه مدیریت سایت و تولید محتوا با کیفیت

در رابطه با بهینه سازی باورهای نادرستی وجود دارد که باعث شده که برخی از مدیران در اتخاذ تصمیمات خود به کارهای اشتباهی دست بزنند. از جمله این کارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محتوای کپی باعث پنالتی شدن سایت می شود

یکی از باورهای اشتباهی که در این رابطه وجود دارد این است که انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی سبب پنالتی شدن سایت می گردد. در این رابطه باید بگوییم که تنها زمانی محتوای کپی شده با این مشکل رو به رو خواهد شد که بحث نقض کپی رایت در میان باشد یعنی مطلب از سایت دیگری بر روی سایت شما بدون تغییر آورده شود. انتشار مطلب در شبکه های اجتماعی مشمول این مسئله نمی گردد.

بهینه سازی یعنی یک پست پر از کلمه کلیدی

یکی از باورهای اشتباه در زمینه تولید محتوا این است که باید محتوا دارای تعداد زیادی از کلمه کلیدی باشد. این باور از اساس اشتباه است چون گوگل با محتواهایی که از این روش استفاده می کنند به شدت برخورد خواهد کرد. مهمترین چیز در تولید محتوا خوانا بودن متن است. فرض کنید که کاربران را با استفاده از این روش به سمت خود بکشید، کاربر با دیدن متن ناخوانای شما بلافاصله وب سایت شما را ترک خواهد کرد و همین سبب افزایش نرخ پرش در سایت شما خواهد شد.

در جملات باید از کلمات خاصی استفاده شود

برخی از مدیران برای تولید محتوای وب سایت خود، خود را مقید به استفاده از کلمات خاصی می کنند و سعی می کنند که با استفاده از کلمات در نظر گرفته شده محتوای خود را آماده کنند. گوگل با استفاده از روش conversion تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کرده و شما تنها باید خوانایی و نداشتن غلط های املایی را در نظر بگیرید. به عنوان مسال اگر کاربر «فیلم های محبوب سال 2018» را در گوگل سرچ کند، تنها براساس کلمه ای که توسط کاربر انتخاب شده نتایج را نمایش نمی دهد و براساس جذابیت فیلم ها و نظرات کاربران نتایج را به او نشان خواهد داد.

اساسی ترین اشتباه؛ بهینه سازی مقدم بر محتوا

متنی که شما به رشته تحریر درمی آورید باید مطابق با خواسته کاربرانی باشد که به سایت شما مراجعه می کنند و از مطالب شما استفاده می کنند. شما باید محتوای خود را براساس احساسات و علایق کاربران خود تنظیم کنید که همین مسئله باعث بالا رفتن محبوبیت سایت شما در نزد کاربران شما خواهد شد. اما عنوان این مسئله بدین معنا نیست که باید به طور کامل سئو را کنار گذاشت باید این مسئله به حدی باشد که بر روی کیفیت محتوای شما تأثیر بگذارد.

فهرست