تأثیر  ساخت وبلاگ بر روی سایت شما

اگر توجه کرده باشید به طور معمول تمامی وب سایت ها قسمتی از سایت خود را به وبلاگ اختصاص می دهند و در آن قسمت مطالبی را برای کاربران خود قرار می دهند. یک سوالی که ممکن است در اینجا ذهن شما را به خود مشغول کند این است که دلیل راه اندازی وبلاگ در کنار سایت ها چیست؟ و آیا ساخت وبلاگ می تواند در افزایش ترافیک به سایت کمک کند. ما در این پست قصد داریم به همین مسئله بپردازیم

فقط بر روی خود سایت تمرکز نکنید

بسیاری از وب مستران تمامی تمرکز خود را بر روی کد نویسی، قالب، استفاده از کلمات کلیدی و مسائلی از این دست می گذارند و توجهی به راه اندازی وبلاگ برای سایت خود ندارند. درست است که مسائل ذکر شده دارای اهمیت فراوانی هستند و باید به آنها اهمیت داد ولی باید استفاده از وبلاگ را نیز فراموش نکرد.

افزایش بازدید از سایت یکی از دلایل ساخت وبلاگ

یکی از مزایای اصلی داشتن وبلاگ در کنار سایت، افزایش میزان بازدید از سایت شما می باشد. وبلاگ به دلیل آن که شما به صورت روزانه آن را آپدیت می کنید این قابلیت را برای سایت شما به همراه خواهد آورد که می تواند با استفاده از مطالب خود میزان بازدید از سایت شما را بالا ببرد.

افزایش کارکرد بهینه سازی سایت

از دیگر مزایای داشتن وبلاگ برای سایت این است که شما می توانید صفحات بیشتری را به گوگل معرفی کنید و همین باعث بهبود عملکرد سئوی سایت شما و افزایش محبوبیت آن در گوگل خواهد شد.

ایجاد رابطه تعاملی با کاربران در ساخت وبلاگ

شاید به جرأت می توان گفت مهمترین بخش از مزیت یک وبلاگ برای سایت شما ایجاد تعامل با کاربران شما می باشد. وب سایتی می تواند به موفقیت برسد که بتواند به خواسته های کاربران خود جامعه عمل بپوشاند. کاربران می توانند با ارسال نظرات خود در بخش نظرات وبلاگ سلایق و نیازهای خود را با شما در میان بگذارند و شما می توانید با انعکاس خواسته های آنان در سایت خود در وفاداری آنان به سایت خود کوشا باشید.

قرار گرفتن سایت در بهترین حالت خود

ایجاد وبلاگ برای سایت می تواند نگرش کاربران را به سایت شما تغییر دهد و می تواند با به تعامل با کاربران بپردازد. ایجاد وبلاگ در کنار کسب و کار می تواند میزان توانایی شما را در اداره سایت شما به مخاطبان نمایان کند. در دسترس قرار دادن مطالب راجع به کسب و کار شما این ذهنیت را برای کاربران خواهد ساخت که تنها هدف شما کسب درآمد از سایت و معرفی کسب کار شما نیست بلکه می تواند در کنار سایت شما مطالب ویژه ای را به دست بیاورد.

مراجعه دوباره کاربران به سایت شما

ارسال مطالب مفید و جالب در حوزه سایت شما باعث بالا رفتن حس وفاداری کاربران به شما خواهد شد و همین مسئله می تواند کاربر را دوباره به سمت سایت شما سوق دهد و همین خود باعث ایجاد یک درآمد پایدار در سایت شما خواهد شد.

در انتهای این بحث تاثیر ساخت وبلاگ

با توجه به مطالب گفته شده در این پست باید گفت که نداشتن وبلاگ برای کسب و کار شما می تواند تأثیر منفی زیادی را به بار آورد. به همین دلیل است که متخصصان علم سئو و بهینه سازی به اکثر وب مستران توصیه می کنند که در کنار سایت خود حتماً از وبلاگ نیز استفاده کنند.

فهرست